Run Until You Can't Breathe


Livet har ju sina vändningar och (framför allt) då allting dalar neråt så älskar jag att springa. Det finns inget som för mig är lika befriande. Som får mig att känna mig mer levande. Som stärker mig mer som person än för varje gång mina löparskor nuddar asfalten. Ni vet, de tillfällen när allt känns skit och det känns som att man kommer att spricka vilken sekund som helst. Det är då jag som bäst känner för en löpartur. Att få ösa tills luften tar slut. Tills jag är så trött att jag inte bryr mig om något mer än att få luft i mina lungor. Känslan slår tröstätandet i hästlängder.

Har ni någon favoritlåt att springa/träna till?

Kommentarer:

1 Anna:

skriven

Att pumpa vikter till Eye of the tiger är ju en klassiker ;)

2 Gloria:

skriven

Favvolåt är helt klart Mötley Crües Kickstart My Heart! Hur trött man än är så får man extra ork när den låten går på i lurarna - och snabb är den också så man kan inte låta bli att rusa på. Härligt!

Kommentera här: