Run Hard!


Idag blev det en impulsiv men härlig joggtur ute i det soliga vädret. Kännde att jag behövde rensa tankarna lite så jag drog på mig lurarna och sprang helt fritt utan någon mer utrustning än musiken i mina öron. Det är verkligen härligt att släppa all press kring prestation ibland och bara springa för att det är så härligt. Solen, den friska luften i mina lungor, känslan av att benen är så lätta och att man är så stark. Löpningen kan verkligen vara som terapi. Tänk på det nästa gång du känner dig nere. Skippa tröstätandet och dra på dig löparskorna och ge dig ut på löparspåret istället. Det är så mycket bättre både för dig själv och din kropp. Endorfinera efteråt får dig dessutom att känna dig gladare!

Kommentarer:

1 EmelieMaria - träning&annat:

skriven

Åh det låter verkligen underbart! Jag ska ut och springa snart så fort maten lagt sig i magen ;D

Kommentera här: