Kommentarer:

1 Ellinor:

skriven

Hej! Har precis upptäckt din blogg och måste bara ge dig lite credit. Den här bloggen är ju skitbra! Otroligt inspirerande och motiverande, med perfekt blandning av innehåll. Känner mig väldigt glad över att ha hittat hit, tycker det är svårt att hitta bra träningsbloggar. Ser fram emot att fortsätta följa dig! Varma hälsningar

/Ellinor

2 Linnéa:

skriven

Hej!

är pålägget messmör dåligt att ha på mackan pga mycket socker?? är det ok att äta, eller ska man hälst skippa det? Kram!

3 Stayfit svarade &:

skriven

Linnea- Jag har aldrig ätit messmör så jag kan inte svara på det. Skicka själva innehållsförteckningen och näringsvärdet så kan jag göra ett utlåtande.

4 Linnéa:

skriven

ingredienser messmör orginal:vassle(av mjölk), smör, socker(5%), vanillinarom, järn.

Näeingsvärde /100g: energiväde 260 kcal, protein 7g, kolhydrat 47g varav mjölksocker 42g, socker 5g, fett 5g varav mättat fett 3,3g, kostfiber 0g,natrium 0,5g, kalcium 280 mg, järn 5 mg.

5 Hanna:

skriven

När kommer upplägget på hur du tränar inför milen? :)

6 Tessan:

skriven

Hej! Jag tycker jätte mycket om din blogg! Bra och peppande innehåll:) men nu tycker jag det gått långt sedan det kom ett inlägg!

7 Julia:

skriven

Hej, jag undrar vad som är bra att äta till frukost som inte gör så man går upp i vikt? Kan inte äta gröt och jag gillar inte nötter. Vill inte äta saker som har massor med 19493 i innehållsförteckningen till frukost och är det bättre att ta ngt med låg fetthalt? Just nu äter jag knäckebröd med smör och ost, sedan valio skogsbär låg fetthalt. :) Ibland byter jag ut youghurten mot smoothie baserad på bär och mjölk. Vad är bäst att göra smooothie på för att få så bra som möjligt? Blev lång kommentar men du har en sån bra blogg, men kram :)

8 sara:

skriven

tack för en inspirerande blogg!:) älskar alla snygga bilder du lägger upp, därför är min fråga, hur och var hittar du dom? kalla mig dum men jag fattar inte tumblr haha. måste man ha ett konto? hur gör du för att hitta alla motiverande träningsbilder?:)

9 MaddieLane - Min VIKTIGASTE resa!:

skriven

Precis hittat din blogg! Här fanns massor av inspiration! Härligt! =) kommer följas!

10 Maja:

skriven

Underbar blogg!

Ville bara tipsa om min egen träningsblogg, titta gärna in!

www.ettkilosanning.blogg.se

11 Linda:

skriven

Uppdatera mera ! :)

12 Anonym:

skriven

Hej, jag undrar om du kan göra en lista med peppande träningsmusik?

Tack för en otroligt motiverande blogg!

13 Patricia:

skriven

Måste bara säga att denna blogg verkligen är motiverande! Det är ju som en personlig tränare fast på internet typ, haha. vilket är skitbra :) Dock önskar jag att den var oftare uppdaterad... :) Men som sagt, grym blogg!!

14 Sara:

skriven

Hej! jag försöker dra ner på sötsakerna och skapa en bättre kost helt enkelt. Men framåt 9 tiden vill jag alltid ha något att äta, så jag brukar ta en smoothie med banan och hallon, och en apelsin och ett äpple. Och om det finns, vindruver eller ananas osv. Är det för mycket intag sådär på kvällen?? För frukt känns ju nyttigt, men är rädd att de kanske blir för mycket? ..

15 Maja:

skriven

Varför bloggar du inte längre?? Supertråkigt!

16 Emma:

skriven

Hej!

Jag undrar vad du tycker om LCHF, och varför? Tycker du att det är ett bra val? :)

Kram

17 Sofia Nilsson:

skriven

Otroligt grym blogg! Man blir alltid lika taggad på en löparrunda eller bara att köra skiten ut sig själv - utan att förglömma att vara hälsosam och ta hand om sig själv! Fett härligt initiativ. Fortsätt med din grymma uppdatering!

18 Stayfit svarade &:

skriven

Linnea- Nja, personligen skulle jag välja ett annat pålägg.

19 Stayfit svarade &:

skriven

Hanna- Har lagt bloggen på hyllan ett tag av personliga skäl. Om jag hinner så lägger jag upp ett inlägg ikväll.

20 Stayfit svarade &:

skriven

Tessan - Tyvärr lägger jag ned tid på bloggen i mån av tid och när jag har lust för att blogga. Ibland är jag väldigt aktiv med publiceringen och ibland inte. Därför är det bra att följa mig via bloglovin eller blogkeen.

21 Stayfit svarade &:

skriven

Julia - Man kan i princip äta vad som helst såvida man håller sig aktiv i förhållande till det. Personligen tycker jag inte att en frukost bör bestå utav onödigt mycket socker. På mitt frukostbord äter jag gärna ägg, ett grovt Gi bröd med kalkon eller ost på och gurka, tomat eller paprika på. Äter jag yoghurt eller fil är den alltid naturell. Jag brukar smaksätta mycket med frukt och bär. som blåbär, hallon eller banan med frön etc. Angående fetthalten så väljer jag personligen högre fetthalt pga att en produkt som har lägre fetthalt oftast innehåller mer socker. Fet och socker är basprodukter för att tillsätta smak. Jag brukar oftast göra mina smoothies med yoghurt, vanlig eller med soya. Sedan varrierar jag frukter och bär och har oftast psyliumfrön samt råa ägg i. Egentligen är det bara fantasin som sätter begränsningen för en sund frukost. Testa dig fram!

22 Stayfit svarade &:

skriven

Sara - jag hittar bilderna på olika tumblr sidor. Tumblr är som en blogg fast oftast med mycket bilder. spana in exempelvis pictureperfectbodywerkit och fitspoforever. Klickar du på bilderna så hittar du deras källor som oftast är från andra tubmlr sidor. Lycka till!

23 Stayfit svarade &:

skriven

Sara - Det handlar om det totala intaget under dagen inte enbart vad du äter på kvällen. Ät mycket och rör på dig så ska du se att det händer grejer! Försök att inte tänka så mycket på hur mycket utan snarare vad du stoppar i dig.

24 Stayfit svarade &:

skriven

Emma - Personligen tror jag inte på några dieter. Möjligtvis kan LCHF vara ett alternativ om man är kraftigt överviktig. Men i övrigt tycker jag att en allsidig kost och motion är bäst.

Kommentera här: