Try Cultural Dances

Att ständigt testa nya träningsformer oavsett om det är i en klass eller online på nätet är toppen för att höja motivationen. Träningen ska alltid vara kul och utmanande. Här kommer två tips på olika dansformer som blivit väldigt populära den senaste tiden som ni kan testa!  Själv har jag testat African Powerdance och kan säga att det är jätteroligt. Tänkte framöver även testa Zumba som också ser rikgit roligt ut! Någon utav mina läsare som har testat förslagen nedan? Vad tyckte ni?


Zumba


African Powerdance

Kommentarer:

1 sabina:

skriven

jag har provat både zumba och afrodans.

själv är jag inte så förtjust i zumba, men det har nog mest med mina stela höfter att göra ;)

men jag blir heller inte så svettig som jag skulle vilja bli av zumba.



afro däremot, oh my god!jag darrade i en timme efter träningen, kör det varje lördag när jag inte jobbar. afrodans rekommenderar jag verkligen! det är kanonroligt, enkelt och svettigt! :)

2 emelie:

skriven

zumban ser ruskigt kul ut tycker jag,

kanske beror på att jag alltid haft stort intresse för dans. men inte riktigt levt ut det.

kanske borde prova.

3 Rebecka:

skriven

zumba är aaaaaaaaaaskul! längtar varje vecka till att gå på de passen!

4 malin:

skriven

Jag har kört zumba och tycker det är jättekul! Ibörjan blev jag inte helt såld för jag hängde inte riktigt med och då blev det inte heller så jobbigt, men nu när jag har varit på några pass och kan rörelserna så är det både roligt och svettigt. Bra för flåset och bra för att man kan avgöra själv vilken nivå man gör det på. Antingen gör man rörelserna mer basic och då är det inte så jobbigt, eller så tar man ut de stora rörelserna och då kan man få upp pulsen.

5 Mathilda:

skriven

Afro powerdance är riktigt kul! Känns i vaderna sedan vill jag lova! :-) De pass jag har varit på är utformade så att det är många repetitioner av samma övning. Vilket är påfrestande men riktigt bra konditionsträning. Krävs inte riktigt lika mycket koordination som under zumba passen vilket jag är tacksam för! Musiken är även den motiverande. Testa!

6 Paulina.:

skriven

Det enda jag provat på är yoga och zumba. älskar yoga och zumba är riktigt roligt om man får en bra ledare! Ledaren gör så mycket! Vissa pass jag har vart på har vart jätte dåliga pga ledaren, så om du provar på zumba och inte tycker om det. testa igen fast med en annan ledare!



Jag vill prova på fler nya saker, men jag har inte riktigt vågat för jag vet inte vad allting betyder, vad man gör, hur jobbigt det är och vad man tränar. kan du inte skriva ett inlägg där du beskriver? typ som body combat, body balance, body step, body pump, cx30, cxworx och s-coreball ...

7 Sanna - Mamma till Embla:

skriven

Afro powerdance har jag testat en gång och det var inget som passade mig..Zumba kör jag varje vecka,stört kul med lite mer fart :)

Kommentera här: