My Fitness Challenge - Day 24


Idag har jag vilodag

Hela 50% utav er ville följa min träningsrutin i en månad. Nu är det endast 6 dagar kvar utav My Fitness Challenge. Låt mig veta vad ni tycker! Kom gärna med ev. feedback i kommentarsfältet. Om jag fortsätter längre än 30 dagar är nu upp till er! Det beror helt på om ni tycker att det är intressant eller inte. Jag delar det trots allt enbart för er skull.

Kom ihåg att det bara går att rösta en gång, antingen gör ni det nu, eller väntar till dag #30. Jag drar min slutsats då.

 

Kommentarer:

1 Josefin:

skriven

Jag förstår inte vad utmaningen är? du snackar om fitnesschallenge, men det enda du gör är ju att redovisa din träning? Jag har frågat innan men inte fått svar. Finns det något mål med det? annars är det ju bara en träningsdagbok och ingen utmaning?

2 Stayfit svarade &:

skriven

Josefin - Målet är såklart att komma i form Josefin och det är det som är utmaningen! Tanken är att låta er följa min träning och få inspiration till hur man själv kan träna hemifrån, eftersom det är det jag själv gör. Du får kalla det träningsdagbok om du vill! Men utöver mitt eget träningsprogram publicerar jag även tips bland de övriga inläggen samt kommer med utmanande övningar då och då som man kan se om man klarar av. Glöm inte gå tillbaka till inläggen när du ställer frågor, eftersom jag svarar där.

3 Jennie:

skriven

Jag tycker det är grymt inspirerande att läsa dina fitness challenge. Det får en att prova på nya träningsformer, som dessutom är helt gratis att göra!



Har du några bra youtube-klipp med boxning-workouts? Tycker boxning är hur roligt om helst och har gått på flera klasser på mitt gamla gym. Tyvärr har de inga klasser i boxning i närheten av jag bor just nu, så hade varit roligt med några klipp där man tränar hela kroppen.



Har letat lite men inte hittat något speciellt.

4 Anonym:

skriven

Jag tycker verkligen att du ska fortsätta med utmaningen men med mer variation. Ha med lite mer recept, kanske lite information om hur andra har gått ner i vikt och ja.. Lite mer varierat:)

5 Sara:

skriven

Jag tycker det är inspirerande att föjla dig och din träning men håller med föregående skrivare att den gärna är mer omväxlande/mer tips på övningar. Gärna också övningar som man kan göra i gymmet, jag börjar få brist på övningar så det blir lätt att det blir lite enformigt och jag börjar trötta på gymmet också. Jag skulle gärna vilja få den motivationen som du har för att ta mig iväg att till gymmet.

6 KAMPEN OM ATT ÖVERLEVA:

skriven

Hej!

Vad kul du skrev till mig! :) Jag tar gääärna emot hjälp och all stöttning jag någonsin kan få! Tänker tipsa om din blogg i ett inlägg hos mig. Du får gärna tipsa om min blogg, är i behov av allt stöd jag någonsin kan få!



KRAMAR!!

7 Hanna:

skriven

Hej, tänkte bara skriva några rader som kanske inte har med ämnet att göra men.. Jag brukar se varje vecka som en ny utmaning. Söndagkväll planerar jag veckan i stora drag (träningsmässigt) och sen måndag morgon är utmaningen igång! Jag brukar ofta gå in och söka inperation till träning här på din blogg. Och det hjälper varje gång.



Förut hade du typ "the run and walk method" som jag följde vecka efter vecka och det var faktiskt just det som fick mig att komma igång med träningen på allvar! Nu lägger du ju också in träning och så men inte på samma sätt. Jag har ofta svårt att förstå vad du egentligen har tränat och så. Jag skulle tycka att det var bättre om du tex skrev: "idag ska vi träna det här...osv..få ihop minst 400minuter/vecka...svettas... " som du gjorde förut.



TACK FÖR VÄRLDENS BÄSTA BLOGG!

8 sandra:

skriven

något jag inte rikigt fatta, är du nån form av häls coach eller personlig tränare? :D

9 Stayfit svarade &:

skriven

Sandra - Jag är varken licensierad pt eller hälsocoach. Jag har däremot ett stort intresse för kost, träning och hälsa. Tack vare detta håller jag mig uppdaterad och kan en hel del trots att jag inte gått en utbildning.

10 Stayfit svarade &:

skriven

Hanna - Tack för din åsikt, ska försöka tänka på ett eventuellt nytt upplägg. Senaste tillfället jag hade en liknande challenge upplevde jag dock att många tränade på på egen hand trots att jag dagligen publicerade träningsprogram. Många nya läsare som hittade hit, som inte hängt med från början, kommenterade mycket att de inte visste vart de skulle börja när challengen hade gått så långt. Därför blev upplägget annorlunda denna gång och handlar mer om hur jag själv tränar som inspiration. Det är svårt att gå alla viljor till mötes. Men jag tar absolut till mig din feedback.

11 MATILDA PEACE´H:

skriven

visst är det kul att följa din träningsrutin. Men man kan ändå inte göra exakt samma som du samma dag. För ibland har man inte tid osv. Skulle vara kul om du efter passen kunde komentera hur det var m.m. !!

Kommentera här: