i.d. Bare Minerals

Har hittat mit absoluta favoritmärke när det kommer till smink. När jag var i Stockholm passade jag på att rådfråga en makeupartist om vilken nyans jag skulle ha. Har nämligen tidigare funderat på att beställa från internet, men det är svårt att se vilken färg som passar ens egna hudton. Så jag rekommenderar dig att göra detsamma. Hursomhelst, sminket är det bästa jag någonsin använt och kommer ifrån Bare Escentuals. Ett stort plus är att det är vårdande mot huden eftersom det inehåller 100% rena mineraler från naturen. Vill du veta mer, klicka på länken ovan.

 

 

Kommentarer:

1 emmsi:

skriven

Hej!

Skulle du kunna skriva om hur du tänker kring portioner? Storlek? Räknar du kalorier? Protein eller kolhydrater?

Jag försöker hitta balans i vardagen med matschema, eller i alla fall något att falla tillbaka på. Men det blir många måltider "ute" och "på resande fot". Tips kring detta? Snälla hjälp mig, jag behöver gå ner några kilon och hitta en balans som fungerar på lång sikt och där jag inte behöver "krångla" när jag äter med andra...

Tack på förhand!

2 Stayfit svarar &:

skriven

Emmsi - Tack för ditt önskemål, det kan jag absolut. Tillägnar ett inlägg till dig under veckan.



Jag räknar inte kalorier. Jag använder mitt sunda förnuft kring vad jag anser att jag bör ta in i matväg i förhållande till vad jag gör av med. Jag tycker däremot att det är roligt att veta vad jag förbränner under träning av motivationsskäl. Men som svar på din fråga, nej det gör jag inte. Jag rekommenderar ingen att börja med det heller.



Det beror på sammanhang, men jag väljer nog protein - godare och man "klarar sig" på det längre.



För att äta en allsidig kost, försök att äta enligt kostcirkeln. Äter du ute och vill tänka på formen, börja med att se över drycken. Överväg ett nyttigare alternativ till mer/läsk/saft och drick antingen isvatten med lime/citron eller kolsyrat vatten. Råder dig att undvika drycker som innehåller mycket "tomma kalorier", som bara får blodsockret att rusa.



När det kommer till maten, se även där över smalare alternativ. Magert kött som kyckling, skaldjur, fisk, nötkött etc är att rekommendera. Ta ett fullkornsalternativ till vanlig vit pasta, vitt ris. Om du äter sallad, ta alltid dressingen brevid så du har möjlighet att välja mängden själv.



Övrig snabbmat - undvik friterat. Var sparsam med ex. dressing. Undvik i allmänhet överflöd av socker.



Har du fler frågor eller funderingar, skriv!



Kommentera här: