Cause This Is My Therapy


Ikväll blev det en löparrunda på 6km. Kändes underbart, men jag är helt slut nu efteråt! Minusgrader ute dock, så fick klä mig i många lager. Är det bara jag som längtar till våren och sommaren just nu då man kan springa i shorts? Jag har dock filosofin att om man har disciplin nog att springa i regn, blåst och snö så klarar man av att fortsätta springa resterande tiden utav året också! Så det så. Ska någon utav er springa något lopp i sommar? Några rekommendationer?

Kommentarer:

1 Jennie:

skriven

Låter så jäkla skönt! Har suttit i timmar och kollat på löparkläder och skor. Vill kunna springa nu på vintern, men är som många rädd för att halka. Försökt kolla runt lite på bra löparskor för snöterräng men hittar inte så mycket. De mesta verkar vara för is och halka. Här uppe där jag bor är det för det mesta snö, packad snö, inte mycket is och halka.



Några skor du skulle rekommendera för vinterlöpning?

2 EmelieMaria - träning&annat:

skriven

Jag tror jag ska springa midnattsloppet! :) Möjligtvis vårruset också tillsammans med vänner men får se :D

3 Johanna:

skriven

Jag skulle vilja springa St. Olav i sommar faktiskt :D

4 Stayfit svarade &:

skriven

Jennie - Jag har inte så mycket erfarenhet utav att springa i snö eftersom löpningen är något som jag oftast ägnar mig åt under vår och sommar halvåret. Detta är första året för mig som jag springer under vintertid, främst för att kunna springa längre sträckor i sommar. Om det blir mer snö i år så kommer jag att införskaffa mig ett par icebugs, kan återkomma till dig om hur jag tycker att de var att springa i, både i snö, is och halka!

5 www.kaffeutansocker.se:

skriven

Åhh ja jag längtar!! Har precis anmält mig till halvmaran i stockholm så nu är suget på topp!

6 Cherie Mårtensson - Vägen till Tjejmilen 2012:

skriven

Så skönt, här blev det 5,1 km idag power walk och jogg :)



I vår/sommar blir det vårruset, änglamilen, hörby marknadslopp, iForm loppet och tjejmilen vad som är planerat än så länge :D

Kommentera här: