Running - Getting started


Äntligen har jag kommit igång med löpningen igen! Planerar att till sommaren springa ett lopp på minst milen. Det innebär god planering om man ska springa på en bra tid. Mitt mål är att springa milen under 50 minuter. Sedan hoppas jag såklart att överträffa det målet, men vi får se! Skriver senare i veckan kring hur mitt upplägg kommer att se ut vecka för vecka. Kan ju i alla fall avslöja att jag kommer att börja med att springa 4km 3ggr i veckan och sedan öka distansen/tempo varje 3e vecka för att få upp ett bra flås. Löpare, är ni med mig?



Kommentarer:

1 Hanna:

skriven

Jag ska springa milen om 12 veckor och ska precis sätta igång med löpträningen. Mitt mål är under 50min så det här blev perfekt! Jag är med!

2 Elsa:

skriven

Springer du ute nu på vinter? Jag skulle också vilja springa en mil framåt sommaren, kanske inte så snabbt, men att klara av det i alla fall.

Jag tycker dock inte om löpbandet, tycker det känns onaturligt och lite läskigt faktiskt. Känner mig inte trygg på det.

Men jag vet inte riktigt hur man ska klä sig när man springer ute på vinter. Kan inte du göra ett inlägg med exempel på kläder i de olika lagren osv?

3 amanda:

skriven

hej. undrar hur man ska börja springa, låter dumt kanske. men för en som aldrig sprungit förutom på fotbollen (för en massa år sen) så vill man inte ge sig ut och tröttna efter 100 meter. är det okej att typ gåspringa, att man t.ex går en minut och sen joggar en minut osv. eller är det dumt?

4 Martina:

skriven

Håller med Elsa, skulle också vilja ha ett inlägg om hur man klär sig bäst nu på vintern!

5 Stayfit svarade &:

skriven

Elsa och Martina - Det kommer att dyka upp!

6 Stayfit svarade &:

skriven

Amanda - Klart att du kan börja gåspringa. Det gäller ju att börja på en lagom nivå. Kommer lägga upp lite förslag på scheman, så håll utkik.

7 Elsa:

skriven

1. Vad bra att det dyker upp ett inlägg, ser fram emot det!



2.Martina, kika in på http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm, hur man tar sig från soffan till att springa 5 km på 9 veckor.

Kommentera här: