Answers to Some Questions

Vad motiverar dig?
Andra kvinnor som ser bra ut och är engagerade i sin kost & träning. Peppar även mig själv genom att mäta och jämföra mina egna resultat i form av styrka, uthållighet, mått, utseende/bilder.

Hur har ditt liv förändrats sedan du började leva en hälsosammare livstil?

På alla plan mår jag bättre. Jag känner mig piggare, gladare och har så pass mycket positiv energi inom mig att jag gärna sprider den runt omkring mig. Jag sover som en stock om nätterna och har fått en hälsosam glad kropp. Jag har fått bättre immunförsvar och blir inte sjuk lika ofta som förut. Jag trivs bättre med mig själv, jag har bättre självfötroende och bättre självkänsla. Önskar att alla kunde inse vikten i att ta hand om sig själv, och hur mycket bättre och lättare saker och ting blir.

Vad är din favoritövning?

Squats, även när den bränner som mest.

Vad ägnar du dig åt för aktiviteter?
Jag gillar att mixtra och mixa med träningen för att den alltid ska fortsätta vara rolig. Vad jag gör spelar inte så stor roll för mig så länge jag är i rörelse och har kul! Men jag springer gärna, styrketränar, yogar, promenerar, simmar, cyklar osv.

Hur många timmars sömn får du per natt?
Jag försöker alltid få minst 8 timmars sömn. Dock sover jag gärna 10 timmar för att vara helt utvilad, men sedan är jag en nattuggla med vilket inte alltid gör det hela möjligt.

Vad äter du till frukost?
Jag är en sucker för gröt med alla typer utav frukt och bär till. Äter gärna en äggmacka till.
Jag dricker oftast te och ett stort glas vatten till det.

Hur många gånger i veckan tränar du?
Jag är aktiv varje dag i form av vardagsmotion, men tränar kondition och/eller styrka ca 5 dagar i veckan.

Om du äter ute - Vad äter du helst då?
Jag gillar mexikansk mat. Tycker också mycket om fiskrätter.

När du "syndar" med något onyttigt, vad äter du då?
Jag älskar lakrits och tycker om vitt vin, men försöker att hålla ned intaget utav båda delarna.

Varför började du bli hälsosam?
Intresset för kost och hälsa började växa i gymnasiet. Då mådde jag inget vidare, gick upp i vikt och ville på den vägen börja lära mig mer om kost/träning/hälsa för att kunna ta hand om mig själv bättre. 2009 startade jag min första blogg. 1 år efter det skapade jag stayfit.nu för att peppa andra och hitta likasinnade människor med samma intresse.

Undrar ni något mer? Kommentera!

Kommentarer:

1 Ellen:

skriven

Känns som något jag hade kunnat skrivit ang. varför du blev hälsosam :) lät som en beskrivning av mig själv. Kan idag känna att jag är glad att jag "provat" på det ohälsosamma livet, lättare att relatera och ha förståelse för de som vill förändra sin livsstil! :)

2 Anna:

skriven

Skulle inte du kunna visa före- och efterbilder? Skulle vara riktigt intressant och se hur du såg ut innan du började träna och hur du har förändrats :)

3 Stayfit svarade &:

skriven

Ellen - Det kommer när jag känner mig redo.

Kommentera här: