The Star Challenge


Vad kul att ni är så många som har anmält er till The Star Challenge! Den börjar idag, 1 Januari 2012 och fortlöper tills 1 Juni 2012. Jag ser verkligen fram emot det här! Efter lite disskusion på nyårskvällen så lyckades jag dock bli övertygad om att ändra om i reglerna lite, för att underlätta för er som deltar!  

The Star Challenge
  • Träning - Ägna dig åt aktiviteter som du själv anser räknas som träning.
    - Var noga med att variera aktiviteter alternativt införa aktiva vilodagar.

  • Kost - Ät mat som du anser är hälsosam och undvik de ohälsamma alternativen.
    - Alternativ som är ohälsosamma är ex. alkohol, läsk, godis, chips, färdigmat, halvfabrikat, bakverk, kakor etc.
    Du vet vart jag vill komma.
  • Nytt! Tjäna upp till 2 stjärnor per dag - En stjärna för kosten och en för träningen. Ansträng dig för att finna en jämn balans mellan de båda!
  • Du återkommer du till mig var 15:e dag dvs. under Januari månad kommenterar du under Söndagen 15/1 samt Söndagen 29/1. Räkna stjärnorna var för sig. Hur många kost-stjärnor har du fått? Hur många aktivitetsstjärnor har du fått? Det är jätte viktigt att ha balans mellan sina stjärnor, dvs. kost och träningen.

  • Topp-10-lista. Varje 15:e dag bokför jag hur det går för er utifrån blogg/alias/namn + IP-adress. Desto fler stjärnor, desto högre upp i toppen kommer du. Resultaten mäts dock från startdatumet utav denna challenge, inte utifrån var 2:e vecka. På så sätt måste du fortsätta hålla igång för att fortsätta vara en vinnare. Topp-10-listan presenteras under måndagen.

  • Jämför resultaten! Ta ett före foto utav dig idag. Framifrån, från sidan och bakifrån. Antingen håller du det för dig själv, och har bilder att jämföra med.  Eller så delar du med dig och sänder in dina bilder till mig slutet där du själv bestämmer om jag ska publicera dina bilder eller ej. Läs gudien på hur du tar dina bilder här. (se länk) Ta eventuellt även dina mått!

 


Du kan anmäla dig när som helst till denna utmaning fram tills själva slutdatumet. (1 Juni) Valet är ditt om du vill ha försprång tack vare att du hoppade på i början eller ej.

 

Kommentarer:

1 Elsa:

skriven

Jag hänger med i utmaningen!

Efter att ha läst matrevolutionen så kommer jag att börja äta mindre kolhydrater, så det är min kostutmaning, att hålla mig från kolhydraterna så gott det går.

Vad gäller träningen så har jag lagt upp ett nytt schema för mig själv. Har tänkt ha 1-2 vilodagar i veckan, och för att försäkra mig själv om att ta mig till gymmet ska jag börja gymma direkt efter plugget, och inte åka hem emellan, för jag har märkt att då är det lätt att tänka jag gör det imorrn istället för många gånger.

Kanske lite ointressant svammel nu, men hade lust att dela med mig :)

2 Erika:

skriven

Härligt det är igång=) Jag har tillockmed startat en kategoti challenge där jag kan följa min egen träning =) Underbart att börja året med en riktigt bra utmaning

3 Lovelyliller.com - Helse, livvstil og sunne oppskrifter:

skriven

kjempeide dette :D blir spennende å følge med

4 Sofia - ett bättre du:

skriven

Kul utmaning! Och trevlig blogg du har som jag hittade till för första gången idag :).

5 AKA:

skriven

En aktivitetsstjärna här men eftersom jag körde igår blir det ett glas gott rött till pajen så tji fick jag där! ;)



Ha en fin kväll på årets softaste dag!

6 Hedvig:

skriven

Jag anmäler mig till utmaningen också! Det här gör mig motiverad:)

Har dock ingen blogg.

7 Katarina:

skriven

Hej! Jag vill också ge detta ett försök! verkar vara en super-idé och jag hoppas det ger mig motivationen tillbaka! :D

8 Eka:

skriven

jag är gärna med i utmaningen!!!!

9 MAdde:

skriven

åh, har glömt att anmäla mig, men gör det nu! en koststjärna till mig idag, skönt att slippa vara bakis då man jobbade igår.. men ingen aktivitetsstjärna dock!

10 Carro:

skriven

Jag anmäler mig nu, hoppas det inte är försent att anmäla sig! :)

11 Jennifer:

skriven

Jag är med! Om det inte är försent :)

12 Healthylife:

skriven

Gu vad smart!! Älskar din blogg!

13 Elin:

skriven

Jag är med! :)

14 Apan satt i granen - Satsar på tjejklassikern:

skriven

Jag vill också vara med! Kan jag hoppa in?

15 Elin:

skriven

Verkar jättekul! Jag är med :)

16 Emma Johansson:

skriven

Kul idé ! Jag hänger gärna på , blir en riktigt utmaning :)

17 Jennifer:

skriven

Äääh wtf, jag är på! :)

18 Ronja:

skriven

Hej!



Jag vill gärna vara med i utmaningen! =)

19 Ronja:

skriven

Jag vill gärna vara med i utmaningen! :-)

20 Anna:

skriven

Kul kul kul och helt i linje med att jag vill skärpa till min kost. Träningen funkar bra som den är (sålänge jag är frisk och hel).



http://runningrome.wordpress.com/



21 Matilda:

skriven

Jag hänger gärna på!!

22 sanna:

skriven

Jag är gärna med, om det inte är för sent? :)

23 bella:

skriven

Jag är kommer också vara med! I alla fall tänker jag testa och se hur jag trivs med det!

24 Emma andersson:

skriven

Jag vill också gärna vara med :)!

25 Hannah:

skriven

Jag är med! Gifter mig i Augusti iår och då ska 25 kilo vara väck!

26 marielle:

skriven

Jag vill också vara med! :)

27 lussan:

skriven

jag vill vara med på den utmaningen :D

28 Mallamousan:

skriven

Jag är med! :) Får införskaffa mig stjärnorna idag! :)

29 marigona:

skriven

åh jag anmäler mig nu och jag hoppas verkligen inte det är för sent! ska bli otroligt kul med en utmaning!

30 Stina:

skriven

Åh, Gud vad kul! Jag är också sen men hoppas att det inte gör så mycket, nu kör vi!!

31 Emma Björk:

skriven

Vad roligt! Jag är med!

32 Mathilda:

skriven

Jag vill väldigt gärna vara med på detta. Jag har redan hunnit tjäna ihop stjärnor bara att jag inte har anmält mig än.

33 Kajsa.E:

skriven

Hej,



Hittade din blogg idag och blev riktigt sugen på att vara med! Jag har dock ingen blogg.



// Kajsa

34 Johanna H:

skriven

Jag vill anmäla mig också!

35 Ronja:

skriven

Ska man redovisa sina stjärnor här eller i nåt annat inlägg, eller ska man maila dig?

36 Stayfit svarade &:

skriven

Ronja - Bäst är om du mailar mig.

37 moa:

skriven

jag är så sjukt på från och med nu:D ska bli sjukt kul!

38 Patricia:

skriven

Jag är med i tävlingen! :) Kanonkul!

Jag vet att det är sent, men enda anledningen till att jag gör det är för min egen motivations skull! :)

Kommentera här: