To Struggle To Get The Results You Want



Det finns ingen hemlighet kring hur man går ned i vikt och når sin drömkropp. Många som kontaktar mig på min mail kommer nämligen med en hel del frågor kring hur de ska göra för att gå ned i vikt, helst direkt eller till ett visst datum. Allting handlar i grund och botten om kost och träning. Såklart att det finns kortsiktiga lösningar kring hur man kan gå ned i vikt, genom exempelvis extrema dieter. Men kom igen, vad är det för mening med att gå ned några kilo för att sedan några veckor senare gå upp i vikt igen? Det är knappast hälsosamt och jag vill få er förstå att det handlar om att ändra sin livsstil helt och hållet för att få ett långsiktigt resultat. Jag föredrar att dela upp dessa i tre steg:

Att börja röra på sig är steg ett och att göra det till en daglig rutin. Det kan du komma långt på om du samtidigt tänker på hur du äter. Steg två är att dra ned på allt onödigt snacks och att börja äta bra mat. Vad är att äta rätt då? Vad jag vet så finns det inget facit på det heller som fungerar för alla. Alla är vi olika och behöver testa oss fram för att få resultat. Jag tränar såhär och gör såhär men får inga resultat! Fortsätt inte göra samma sak och testa att ändra din diet då? Fungerar det inte finns det en anledning. Det kan vara allt ifrån att du äter obalanserat, för mycket, för lite eller tränar fel och/eller enformigt. Allt jag kan göra är att tipsa er, jag har inget svar som kommer att fungera för precis alla. Vi har olika förutsättningar i form utav ekonomi, utrustning, disciplin och hur vi håller oss motiverade. Det är inte lätt, och om det vore det så skulle inte så många kämpa med sin vikt så himla mycket, oavsett om det är att gå upp i vikt eller gå ned i vikt.

Steg tre är att hitta motivationen, och det är också supersvårt att svara på hur man finner den eftersom allt jag kan göra är att ge er konkreta tips. Sedan är det inte säkert att just du blir motiverad av samma saker som jag själv håller mig motiverad med. Om du vill någonting tillräckligt mycket så kräver det att du jobbar för att nå det, på egen hand. Man får inte vara beroende av andra för att nå sina mål, det måste man hitta inifrån sig själv. Jag säger inte att jag inte vill att ni ska maila mig, för det får ni jätte gärna göra om jag på något sätt kan få er att må bättre eller bli motiverade. Det här med kost och hälsa är något jag brinner för och det glädjer mig att hjälpa andra. Men det kräver också att ni faktiskt vill hjälpa er själva, för jag kan inte göra det åt er! Jag kan finnas där vid er sida och stötta er, coacha er. Och jag är jättegärna en del utav er positiva förändring, oavsett vad den innebär för just dig. Kom ihåg att det är gratis att hålla sig i form och att det handlar om medvetna val när det kommer till kosten. Du vet vad som är bra för dig själv och vad som inte är det.

Om du inte känner dig motiverad, hitta vad det är för något som får dig att vilja nå dina mål tillräckligt mycket. Börja med att förändra det du vet att du kan förändra. Ägna dit åt sådant som är kul. Ät sådant som du tycker om, men kanske inte i lika stora portioner som du brukar. Det finns många vägar att gå, du måste finna din egen!

Vill du som sagt ha stöd eller fler tips än vad jag ger här på bloggen, finns jag att nå på min mail:
stayfit.nu[@]gmail.com

Kommentera här: