Kommentarer:

1 Mathilda:

skriven

Jag vet inte riktigt vad jag ska äta efter jag har tränat. Vet att det är viktigt med protein, men jag äter oftast inte ordentlig mat direkt efter träning. Jag undrar om du tycker det är bra att dricka proteinshake efter? Har nämligen en bussresa på 45-60 min hem eller går det lika bra att äta något hemma?

Eller har du något annat bra tips?

Tack för en grym blogg :)

2 Stayfit svarade &:

skriven

Mathilda - Ja visst gör det det! Men det funkar lika bra att dricka vatten, en näve med nötter och en frukt. Man ska gärna fylla på reserverna så snart som möjligt efter träningspasset!

3 Paz:

skriven

Hej!!

Har kikat in några gånger nu och gillar din blogg :)

Försöker också komma igång med träning men har en fråga.

Vad skulle du rekommendera, att man äter middag sedan någon timme senare gå på ett träningspass (finns oftast bara träningspass på kvällen) ELLER.. Träna en timme och sedan komma hem och äta middag (som består av kött/kyckling med sallad/grönsaker,no carbs) eller är det BIG NO NO. Att äta middag efter ett träningspass?

Tack för en bra blogg :)

4 Stayfit svarade &:

skriven

Paz - Jag tycker nog att du ska äta middag innan. Se till att göra det iaf 1,5 timme innan. Sedan kan du alltid äta något lätt efter träningspasset. Jag tycker att du ska göra det som känns bäst för dig, vända på det funkar också bra. Jag brukar föredra att ätit någon timme eller två innan för att jag upplever det som att jag kan prestera hårdare efter att ha ätit.

Kommentera här: