Don't Make A Resolution - Make Yourself


Det är nu 8 dagar sedan det blev nytt år. Och det är otroligt många som redan efter en vecka har börjat svacka med kosten och träningen. Vi har ställts inför utmaningar denna vecka, och framförallt när det kommer till alla frestelser som helgen ofta innebär. Vad jag vill be er är att fortsätta vara starka. Tillhör inte majoriteten. Låt inte frestelser och dagliga utmaningar få dig att falla. Identifiera istället dina svaga punkter och jobba för att övervinna dem. Var alltid förberedd och påminn dig själv hur mycket du vill det här. Den här veckan har jag motiverat mig på följande sätt:

  • Satt upp en lapp med ett motiverande ord som jag framförallt pushar mig själv med under träningen.
  • Ändrat bakgrundsbilden på min jobbdator till en kroppsbild på mig med citatet "Don't be stupid. Do your work"

    Detta har funkat alldeles utmärkt. Jag har tränat hårt måndag-fredag. Inget snacks under veckan eller helgen. Igår och idag har jag vilodagar eftersom jag den kommande veckan kommer öka intensiteten utav mina träningspass ännu mera samt komplettera med några löparrundor.

Kommentarer:

1 EmelieMaria - träning&annat:

skriven

Jag har kört hårt hela veckan och planerar att fortsätta med det hela året ;D

2 Stayfit svarade &:

skriven

EmelieMaria - Toppen! Jag med!

3 linnea:

skriven

4 gympass denna veckan och 2 powerwalks utöver vardagsmotionen. Finns ingen anledning att inte keep it up! (har inget annat att göra än jobba, träna och fixa hemma ändå haha)

4 www.kaffeutansocker.se:

skriven

Kul idé!

Kanske får sätta en lapp i Tv-soffan.. ;)

Kommentera här: