Preparation is Everything


Lämna inte dina matvanor till slumpen. Var alltid förberedd.
  • Planera dina måltider i förväg, redan innan du går till affären för att handla.
  • Skriv en handelsnota och handla enbart hem hälsosamma val. Onyttigt som inte finns
    hemma minimeras att bli ett intag, då det tar emot att gå en extra sväng till affären.
  • Förbered mål senast kvällen innan och se till att ha allt du behöver ha hemma.
  • Gör enkla små matlådor med exempelvis enkla mellanmål som du kan ta med dig i
    väskan då du blir hungrig som exempelvis en fruktsallad med lite nötter och frön i.

Kommentarer:

1 Angelica - Mot min smala lycka!:

skriven

ser gott ut!! :)

2 Ida:

skriven

hej! Jag skulle vilja gå ner 10 kg, har redan gott ner runt 8 kg.. Jag äter inte snabbmat, snacks eller nå läsk eller saft. Alltså jag håller mig till nyttigare kost. Jag brukar springa runt 45 min tre gånger i veckan plus styrka en eller två gånger. Men nu står jag still på vågen vilket är rätt frustrerande. Jag undrar ungeför hur många kalorier per dag jag ska äta? Och har du några övningar om hur man får smalare lår? Ge mig gärna lite tips om hur jag ska fortsätta gå ner i vikt :) tack på förhand

3 malin:

skriven

Bra tips! Mitt största problem är ju brist på planering.

4 Sandra Fia Johanna:

skriven

Riktigt bra tips. Planering krävs för att man ska kunna få det att fungera!



Kika gärna in på vår nystartade blogg som drivs av 3 st hälsopedagoger/personliga tränare!

5 Stayfit svarade &:

skriven

Ida - Bra jobbat! Försök att ha tålamod och kanske inte stirra så mycket på vågen. Jag tror inte på att räkna kalorier, så vill därför inte tipsa kring detta. Använd sunt förnuft dvs rör mer på dig och ät hälsosamt, drick vatten. Jag brukar göra bla. utfallssteg, squats, hoppa hopprep, springa m.m

6 Linah:

skriven

Ja det är på mat delen jag misslyckats hittills. Ska försöka börja planera och strukturera upp. Tack för en inspirerande bild!

Kommentera här: