Kommentarer:

1 Anna:

skriven

hejsan!

jag och min mamma hade tänkt starta en detox kur på 2 veckor. Jag har lånat två böcker från biblioteket för att lära mig mera och så men jag tycker det är svårt att hitta ett"schema" som man kan köra med mat och dylikt under två veckor.

Det är inte så att du skulle kunna ge exempel på mat för två veckor?

Mvh Anna

2 Stayfit svarade &:

skriven

Anna- Rekommenderar "Gå ner i vikt och rena kroppen med detox" av Ulrika Davidsson. Kostar ca 150:-

3 Karin B:

skriven

Hej! Jag blir sjukt peppad av din blogg, men när jag väl ska utföra passen så orkar jag aldrig sätta igång. Hur ska jag göra för att behålla viljan hela vägen?

Jag tänkte också haka på den här träningen som pågår till sista mars, men är det inte bra om jag inte har tränat regelbundet förr?

Tack!

4 Stayfit svarade &:

skriven

Karin B - Se inläggen jag har skrivit om att behålla motivationen den senaste månaden. Anledningen till att du inte kommer igång med din träning är att du inte har ett uppsatt mål som du verkligen vill sträva efter.



Träningen pågår inte till sista mars, utan till sista maj. (31:a) Tränineg kommer att öka gradvis och bli mer utmanande, så hänger du på nu kommer du utan problem klara av det.

5 Anna:

skriven

Hej! Jag är en tjej på 15 år som vill ta upp träningen igen. För två år sedan slutade jag på basket och sedan dess har jag knappt tränat nånting utanför skolgympan. Jag har sjukt mkt plugg å aktiviteter( inget med träning) och när jag har tid över försöker jag träffa mina vänner. Annars är det alltid för sent eller för kort tid för träning. Jag har helleringen motivation. Har du några tips till mig för att få tillbaka formen? Jag har märkt hur trött och deppig jag är nu när jag inte tränar.

6 Stayfit svsrade &:

skriven

Anna - Allting handlar om prioriteringar. Mitt tips till dig är att planera in dina träningstillfällen. Använd dig förslagsvis utav en kalender där du skriver in skola, fritidsaktiviteter samt träning. Håll dig till planeringen och försök att inte hoppa över/avboka några träningspass. På så sätt blir de alltid av. Det är aldrig för sent att komma igång igen! Jag tror på att du kan! Lycka till. Kram

7 Alice:

skriven

Hejsan! Jag håller på för fullt med att planera in träningspass fram till sista maj! Ett jättekul initiativ av dig tycker jag. På måndagar har jag pressat med aktiviteter och en väldigt kort lunch..har du något tips på träning som går snabbt och ej behöver mycket förberedelse?

Tack för din blogg!

Kram

8 Stayfit svarade &:

skriven

Alice- Du kan alltid använda dig utav videorna jag lägger upp. :) De varar 10-30min.

9 Jennifer:

skriven

Hejsan! Tack för en peppande och motiverande blogg, kan läsa i arkevet i timmar! :)

Jag hade bara en tanke, hade du inte kunnat göra en kategori med alla COUNTDOWN - DAYS så att man kan gå tillbaka till bara dom? Det är en väldigt rolig grej. Jag började inte nu, tyvärr, men vill väldigt gärna göra det en annan gång, vore toppen om alla låg på ett ställe då! :)



Kram

10 Stayfit svarade &:

skriven

Jennifer- Det kommer bli bättre struktur på kategorierna så fort jag byter plattform. :) Så håll ut!

11 Elin k:

skriven

Hej! Åh vad jag är pepp på en ny slimmad kropp! Problemet är att jag tycker att det är urtrist att promenera och jogga! I alla fall själv..jag kan inte heller göra det tillsammans med någon då min familj å vänner bor långt ifrån mig. Vad kan jag göra för att uppskatta det mer? Eller finns det något som jag kan byta ut dessa "pass" mot?

Kram

12 Stayfit svarade &:

skriven

Elin K - Tycker du att det är urtrist att promenera och jogga så är det kanske fel aktivitet för dig att ägna dig åt? Då jag springer fyller jag alltid min iPod med peppande tempomusik. När jag promenerar lyssnar jag också på bra musik, en bra ljudbok eller till någon radiokanal jag gillar. På så sätt blir själva aktiviteten roligare eftersom tankarna glider över på annat. Eller så har jag sällskap utav någon vän. Finner du fortfarande promenaderna urtrista så bör du fundera över vad du vill göra istället. Vad är kul för dig? Hitta någon aktivitet du gillar, det finns mängder! Eller varför inte, testa en aktivitet du inte testat förut? Det är så man hittar nya saker att älska. Man får söka och testa tills man hittar det! Kram!

13 Italygirl:

skriven

Hejsan!

Har ögnat igenom din blogg o tycker den e härlig :)

har märkt att du har rätt bra koll på det mesta som har med träning, hälsa o kost att göra så jag tänkte fråga dig en sak..

Jag har lite "fläsk" på låren baktill som jag skulle vilja få bort. Jag var tvungen att ta kortison i ett år och låta bli att träna helt o hållet så därför fick jag lite fett här o var. Nu är det mer än ett år sen jag slutade helt med kortisonet o har börjat på pilates. Min kropp är tillbaka som förr fast hullet på låren vill inte gå bort!

Nu så är mitt andra problem den att jag skulle behöva lägga på 2 eller 4 kilo för jag är på gränsen till underviktig men det är otroligt svårt. Jag skulle gärna gå på gym men att vara tjej o gå på gym själv i italien är inte en smart grej.

HAr du nått grymt förslag om vilken sorts träning jag kan göra själv hemma? för att få vikt o snyggare rumpa.. är tacksam för alla förslag

Kommentera här: