40,796 steps!


Började ösregna tidigare idag när jag och min väninna var ute och gick. Riktigt uppfriskande och befriande. Känns härligt med regn. Och det luktar alltid så himla fräscht och friskt på något sätt! Däremot känner man sig som en dränkt katt, men för stunden orkar jag inte bry mig! Jag tycker att det är härligt att både promenera och springa i regn. Någon mer?


Under passagen genom ett kvartersområde då det hade slutat att regna fick vi syn på en regnbåge. En väldigt vacker sådan och det är inte alltför ofta som man får se en tyvärr. Ett väldigt konstigt naturfenomen egentligen. Men fantastiskt.


Givetvis krävde den första promenaden på ca. 16 600 steg en paus samt klädesbyte. Men senare under kvällen då jag var ute och promenerade (igen) bjöds jag på en fantastisk kvällsutsikt då jag gick längst vattnet.


Avslutade promenaden med en lång stretching, en het dusch och en massage. Bonusen på 1529kcal på en dag = Score!

Kommentarer:

1 bella:

skriven

Ett tips, pröva att sätt vikterna runt handlederna istället (om det funkar), tror det kan vara bra träning! Har för mig om att jag har haft vikterna så. Kämpa på!

2 Louise:

skriven

Vilken fin och bra blogg! Nu blev jag sugen på att träna! :D

Kommentera här: